torsdag 12 augusti 2010

Försiktig träning

Jag gjorde ett försök idag att lea upp kroppen lite. Det var träning med Markkretsen uppe vid vår stuga. Vi tog bilarna in till vändplatsen och sprang där en "orm-OL", eller en korridor-OL som det hette i min ungdom. Det var väl när man svärtade med tuschpenna istället för att klippa bort i OCAD.
Tidigare idag var jag riktigt bra i knät, men när jag försökte att komma igång och springa gjorde det riktigt ont. Mest var det då foten slog i backen och det skakade till i benet som det ryckte till i såret men det blev bättre efterhand och bäst gick det i mossarna och då det gick uppför, vibrationerna i benet blev mindre då. Kortade av banan längst söder ut, det är svårt att ta i när man har ont.


Tyvärr glömde jag klockan men det tog ca. 50 minuter att jogga runt den svängen jag tog. Bra teknikövning var det i alla fall, löpträningen får jag ta igen om några dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar