fredag 20 augusti 2010

Bra pass igår

Igår kväll var jag som planerat uppe vid sjön och sprang ihop med de andra i Marks OL-krets. Vi genomförde olika intervall övningar, några lätta att förstå andra lite mer komplicerade. Kul var dom dock allihop.
Jag sprang först hemifrån så att jag var ordentligt uppvärmd. Efter ytterligare gemensam uppvärmning delade vi upp oss i två grupper och par i grupperna. Ena gruppen gav sig iväg ut i skogen och sprang en intervall OL-stafett medan vi startade med att springa en kompass-stjärna på gräsmattan. Be mig inte att förklara hur den gick till för det klarar jag inte, men meningen var att hålla hög fart medan man skulle hålla ordning på vilken kontroll man skulle till härnäst.
Samtidigt sprang den andre i paret en kartminnesövning, man tittade på ett kartklipp med en kontroll på, sprang upp för en backe och ritade in kontrollen på en blank karta och joggade sedan ner igen.
När vi var färdiga var det vår tur att springa stafetten. Jag och Niklas A sprang ihop och var först färdiga före Lennart och Niclas Ek.
Joggade sedan hem och kunde summera över 10 kilometer varav en riktigt stor del var i hög fart. Bra pass!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar