söndag 15 augusti 2010

Otur igen!

Nu hoppas jag att jag snart har förbrukat min otur och snart kommer att ha lite medflyt! Jag åkte upp till Brännekulla för att springa en egengjord bana då jag ändå skulle åpt det hållet och hämta upp Ylva som sovit över hos kusinen.
Började bra, kände bara av knät lite men inget som hindrade löpningen. var direkt inne i orienteringen och kände mig riktigt skärpt. Mot andra kontrollen hör jag plötsligt röster och stöter på två svampplockare mitt inne i det gröna området. Det fanns lite svamp där, så OK. Tappade därmed lite fokus och kartkontakt, tog några extra kartstopp och var snabbt tillbaks igen.
Strax efter kraftledningen på väg mot 6:e får jag så en stor gren rakt in i höger öga! den slog till från ingenstans och jag hade inte en chans, jag segnade ner på knä och var praktiskt taget blind. Stod och satt sedan på samma plats i över 10 minuter innan jag började treva mig hemåt. Svetten som rann gjorde att det sved något helt fantastiskt. När jag väl hade kommit upp på körvägen uppe vid kraftledningen så började jag så smått kunna blinka normalt igen så jag började att röra mig ut på banan igen, hoppade på vid 10:an och sprang resten.
Jag får åka upp någon annan dag och springa hela banan som jag hade tänkt.


Nu på eftermiddagen har jag följt stafetten på VM. Bra produktion idag, allt funkade, men frågan är om det inte har gått lite långt med tillrättaläggningen. Det verkar nästan roligare att vara framför datorn än i skogen....

1 kommentar: