onsdag 4 augusti 2010

Bra ben!

Jag avslutade gårdagen med att åka upp till sjön för att springa milen. Innan jag kom iväg bytte jag några ord med Per-Anders Axelsson och Magnus Nordgren som redan hade hunnit att vara ute och springa med sina telningar.
Väl iväg så var det riktigt kul att springa. Benen svarade redan från början och det var bra tryck uppför backarna, till och med upp för de brantaste partierna på Ulvåsen hittade jag snabbt en bra rytm som jag höll ända upp till toppen.
Mot slutet var jag närmast förvånad över att jag inte tröttnade, det var fortfarande spänst i steget när jag närmade mig målet även om det så klart kändes över sista krönet vid Mosslunds. Klockan tryckte jag av på 49.30, vilket är det snabbaste jag någonsin har sprungit, men det är inte det som jag främst tar med mig rån detta passet utan det är mest den lätta känslan jag hade i kroppen. Gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar