fredag 12 augusti 2011

Riktning i livet

Det gäller att hålla riktningen i livet och så också i orienteringen och det var det vi tränade på igår kväll. Markklubbarnas gemensamma träning drog igång nere i Sätila på U-10mila kartan med en övning där det gällde att hålla riktningen genom de urklippta partierna och sedan läsa in sig när man hade sprungit tillräckligt långt. En ganska komplex övning där man skulle hålla i kompassen, uppskatta avståndet och dessutom snabbt läsa in sig när man kom in i karterat område igen.
Jag tyckte att jag skötte mig bra överlag, bara på nian var jag lite vilsen. Jag kom fram till en stig vid en liten glänta och trodde att det var den som var strax före kontrollen men fick inte ihop det med en stenmur som också fanns där. Anne Hansson dök också upp och var lika vilsen som jag och vi bestämde oss gemensamt för att vi antagligen var för högt upp. Kom ner på en större stig och fick syn på en gul fläck som gjorde att vi läste in oss, vi hade varit helt rätt redan från början, stenmuren måste ha gått precis innanför den vita kanten.
Tyckte att 7,6 lät lite långt så jag hoppade femman och sexan, ville gärna springa i den norra delen istället där jag inte varit så mycket.
Bra träning med många moment och kul att vi var så många, jag tror vi var upp emot 25 stycken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar