lördag 20 augusti 2011

Konstig tävling

Idag sprang jag en tävling som jag aldrig har sprungit förrut nämligen Götaälvdalsträffen som varje år arrangeras av OK Gipen uppe i Lilla Edet. Varför vet jag inte men så är det. Att jag inte har varit med alltså, varför dom arrangerar får dom svara på.
Konstig tävling tyckte jag. Främst beroende på kartan som jag inte fick något förtroende för, en känsla som infann sig redan från början. Det gröna mot ettan var ju långt ifrån så homogent som det är ritat, sådana grönområden finns inte enligt min erfarenhet. Väl framme vid kontrollen så går det nerför ganska kraftigt mot höjden, beståndsgränsen skall ju vara på platt mark. Efter tvåan var kurvorna alldeles för raka, det fanns mer detaljer.
Rent generellt kändes kartan vara en relikt från 80-talet, OK men utan finess. Början av banan gick trots allt bra men mot nian gled jag med för långt ner i sluttningen och fick klättra upp. Här syns också hur sned kartan är, jag sprang ju långt in i den vita skogen men strecket går inne i det gröna, och det är alldeles för kort mellan stenen och beståndsgränsen. Tog sedan helt fel vägval till 10:an, det självklara är ju vänster på stigarna men jag körde fast i det gröna och fick simma över ån. tappade över 2 minuter på de bästa bara på den sträckan.
Gick imål som 3:a, bara 1:20 efter, så missen vid 9:an och fel vägval kostade mig segern. Synd.
Frågan är om det var värt att åka ända upp till Lilla Edet, det gör jag nog inte igen.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar