lördag 27 augusti 2011

Imorgon smäller det!

Imorgon har vi ytterligare en chans att bli distriktsmästare, Johan Mars, jag och Bergstedt som har fått äran att representera Markbygden i H40 lag 1! Vi har varit nära förrut, närmast för två år sedan då Johan och Mikael såg till att jag fick gå ut i ledning på sista men tyvärr lyckades jag inte förvalta det helt utan vi slutade trea den gången. Förra året var det lite sämre, Johan hade en sämre dag på första och sedan var vi inte riktigt med, enda trösten var att jag sprang bra på sista och lyckades knipa sträcksegern.
Men imorgon skall jag försöka att se till att Mikael får så bra utgångsläge som möjligt då jag istället springer andra sträckan. Det skall bli skoj, det känns som om det passar mig ganska bra, den skall ha lite mer medeldistans karaktär och jag har goda chanser att göra skillnad. Jag skall i alla fall försöka att göra ett riktigt bra lopp, hålla ihop orienteringen och sedan får vi se hur långt det räcker. Det är ju några andra lag som också vill bli först.... Tranan, Vänersborg, Hestra och Trollhättan ser riktigt starka ut på papperet så vi kan springa bra och ändå bli femma.
Håll tummarna imorgon kl. 10.10 för då sticker Johan iväg på första!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar