onsdag 24 augusti 2011

DM uppladdning

Uppladdningen inför söndagens viktiga DM stafett fortsatte idag med en lunch träning från jobbet. Jag brukar springa en runda i skogen runt Skäresjö som jag har lärt mig att hitta utan karta som är märkligt tröttsam. Jag vet inte om det är terrängen som är tungsprungen eller om jag springer lite extra fort för att jag är lite stressad av att hinna tillbaks i tid till jobbet, men trött blir jag.
Det är några branta backar att ta sig upp för och skogen är täckt med mjuk och djup mossa så visst är det tungt att springa. Jag brukar tröttna på ungefär samma ställe varje gång jag springer också, strax efter att jag har varit ute på grusvägen längst söder ut och viker in i skogen igen så är det några höjder som skall korsas och där brukar släggan komma. Då är det gott att avsluta rundan med lite mer lättlöpt stig. Mellan 40 och 43 minuter brukar det ta, idag låg det på den höga sidan på de 7 kilometrarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar