fredag 26 augusti 2011

Improviserad träning

Igår kväll skulle vi ha gemensam träning uppe vid Hedgärdessjön, vi skulle ha något som kallas gruppjakt. Jag visste inte riktigt hur det skulle gå till och det vet jag fortfarande inte. Den ansvarige hade tyvärr inte minnet med sig och hade glömt att förbereda övningen vilket gjorde att vi fick improvisera med det som kunde hittas i kartväg uppe i stugan. Jag, Lennart och martin Udd hittade en gammal Sling-OL som vi stack ut på, jag och Lennart tog tillfället i akt att springa ihop med Martin på slingorna för att förhoppningsvis kunna ge honom chansen att snappa upp lite tips. Martin är ju en stark löpare så kan vi få honom att bli lite säkrare med kartan så har vi en riktigt bra orienterare.
Vi sprang gemensamt upp till första boet, där vi delade upp oss, Lennart sprang själv och jag följde med Martin. Han är lite osäker ibland så det blir lite av intervallöpning av det hela, full fart när han är säker och så tvärstopp.
Till andra boet provade vi lite olika vägval, jag höger, Lennart vänster och Martin rakt på. Lennart var strax före mig men Martin fick vi vänta lite på. De efter följande slingorna sprang Lennart och Martin ihop och jag själv.
Klockan gick ganska fort, när vi var färdiga med det andra settet av slingor hade vi redan varit ute en timma, om man räknar med uppvärmningen, så vi bestämde oss att för att bara fortsätta runt sjön och ta ett par kontroller på vägen. Väl tillbaks vid stugan hade vi varit ute i 90 minuter och väl hemma i nästan 100... Ingen vidare kilometertid på 11 kilometer men bra OL övning. Det är bra övning att följa upp någon annan också, man får verkligen tänka igenom hur man gör själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar