söndag 14 augusti 2011

Bra lopp i tuff terräng

En av de jobbigaste medeldistanserna jag har sprungit. Det var rejäl kupering och banläggaren hade sett till att vi skulle upp för de flesta backarna. Jag försökte att fortsätta där jag var på O-ringen, dvs att koncentrera mig på orienteringen och låta löpningen komma av sig själv. Det brukar ju vara så att om man bara vet vart man skall så ser tävlings jävulen till att det går så fort det kan.
Det var länge sedan jag gick så mycket under tävling som idag, backarna var branta och det var inte tal om att springa i många av dom. Jag var tydligen inte ensam om att gå heller, bara två av konkurrenterna hade tydligen tillräckliga krafter, Andreas Rangert, IKHP, och Björn Kristiansson, TSOK, som distanserade oss andra rejält. Jag var fem minuter efter Andreas som vann men var ändå trea totalt och först av "resten". Att få stryk av de två gentlemännen är inget jag skäms över, de har ju båda landslagsmeriter.
Enda misstaget var mot 5:an då jag kom upp på stigen och sprang lite för långt åt höger. Där jag kom upp skulle jag bara korsat stigen istället för att ta åt höger. En liten miss vid 10:an också förresten, låg med i sluttningen lite för länge och fick klättra upp mot stenen.
Bra lopp där jag gjorde vad jag kunde. Mer kan man inte begära.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar