torsdag 18 augusti 2011

Mera riktning

Som uppföljning på förra veckans torsdagträning med riktningsövningar så hade Bertil idag satt ihop en ny uppsättning små övningar med samma tema.
Jag sprang övning nummer två först, ö-orienteringen. Slarvade lite i början, var lite okoncentrerad, vilket märktes mest mot trean. Sprang sedan "Dolda ringar" vilket gick lite bättre. Blev tveksam vid fyran, tyckte att den skulle sitta dit jag kom men där var ingen skärm. Gjorde en lov runt om och hittade den lite norrut vid en höjd. Eftersom Bertil var där också ihop med Lisa så frågade jag försynt om den inte satt lite fel och en förlägen Bertil fick erkänna att så var fallet och jag erbjöd mig att sätta den rätt.
Avslutade med Sicksacken. hade lättare att gå rätt på skärmarna ut mot stigen men upp mot mossen kom jag nästan alltid för långt åt höger. Kom efter ett tag på att det berodde på att jag passade kartan efter den blå ramen istället för meridianerna..... Alltid lär man sig något.
Bra övningar på en lite utsprungen karta, men till den här typen av övningar så spelar det mindre roll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar