tisdag 1 mars 2011

Back on the road

Idag var jag tillbaks på asfalten, kommer faktiskt inte ihåg när jag sprang väg sist. Fredrik ringde när jag var på väg hem från jobbet och berättade att han skulle ner till den gemensamma träningen i Örby idag och frågade om jag inte hade lust att hänga på. Egentligen hade jag tänkt att sticka ut i skogen direkt vid hemkomst men det lockade mer att få lite sällskap så jag väntade och åkte upp till Örby jag också.
Vi sprang runt Haby skola, Fredrik, jag och Niklas Frisk. Trots att Fredriks träningsdos har varit allt annat än diger i vinter så har han högre tempo i kroppen än jag, så jag fick ligga på för att hänga med. De senaste veckornas långpass har väl gjort mig lite seg så det var bara nyttigt att få flytta fötterna lite snabbare.
Säsongen börjar ju närma sig så det är väl dags att byta tempo i kroppen. 54 minuter på 10,5 är väl en bra början.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar