fredag 18 mars 2011

Lyckad provlöpning

Jag tror att vi banläggare fick godkänt igår kväll, flera sa att det var skoj att springa våra banor och att skogen var OK. Ett kul kvitto efter det jobb vi har lagt ner.
Jag sprang ju också och trots att jag har lagt banorna själv, eller kanske tack vare, så tyckte jag att det var riktigt kul jag med. Efter en kort genomgång av vad vi banläggare ville ha ut av övningen så stack vi iväg i gemensam start. Albin, Pontus och Niklas F stack iväg snabbast men jag var inte långt efter när vi dök in i skogen. Efter ett tag hade jag och Albin kommit ifrån de övriga och var själva i skogen vilket höll i sig större delen av banan. Tyvärr slog Albin i knät strax före mål så jag var först tillbaks, några minuter före Pontus.
Som ni förstår kan jag inte berätta så mycket mer med tanke på att sekretessen är hög runt arrangemanget. Så mycket kan jag dock säga att jag upplevde skogen förvånansvärt ren och fin även i mörker, att det var en trevlig bana att springa och att jag var nöjd med min egen insats. Albin sprang inte ifrån mig mycket och jag gick runt på en helt OK tid. Hur fort det gick får ni gissa.....
Nu har vi lite bättre underlag för att komma med kvalificerade gissning på idealtider på de olika sträckorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar