fredag 11 mars 2011

Rena natta

Då var säsongspremiären avklarad, frågan är bara vilken säsong, vår eller vinter? Vi var några tappra, ungefär 15 stycken, som trots det minst sagt kulna vädret hade tagit oss ner till Orintos klubbstuga i Rävlanda för att vara med på Natt-7:an. Det låg mer snö på backen än hemma och slasket som fallit under dagen var fortfarande kvar men nederbörden hade gått över till regn vilket kylde ordentligt i den 3 gradiga värmen/kylan.
Eftersom vi var så få så startade alla banor samtidigt vilket gjorde att jag hade bra draghjälp i början av de seniorer som sprang långa banan. Det var direkt efter start en rejäl backe upp till "boet", men jag var bra med och endast några få var före. Orienteringen och löpningen flöt på bra trots att snön ibland räckte upp på vaderna, jag såg inga andra som sprang bana 2 så jag gissade att jag låg bra till, vilket förstärktes av att jag ute på den andra längre slingan kom ikapp Bosse som fortfarande var ute på sin första slinga, jag låg alltså hela den korta slingan före. han var sedan med ända in till varvningen men jag blev återigen ensam då jag stack ut på den korta avslutande gemensamma delen.
Jag hann dock inte långt innan det blev kolsvart i skogen. Min första tanke var att nu släckte dom gatubelysningen men insåg i nästa sekund att lampan hade slocknat. Det blev ganska svart! Som tur var räddade snön på backen mig så att jag kunde vända om och hitta ut på stigen som ledde tillbaks till boet där det stog några åskådare med lampa. En av dom skulle gå tillbaks till stugan så jag fick lys-hjälp ner till vägen så att jag kunde jogga hemåt.
Min känsla av att jag låg först visade sig sedan vara rätt. Vid sista varvningen hade jag 44 minuter och jag gissar att den sista runda skulle ta max 10-12 minuter vilket skulle resultera i en tid strax under timman. Den snabbaste som lyckades ta alla kontroller hade lite över 80 minuter så det känns lite bittert att jag inte fick möjlighet att fullfölja.....
Jag återkommer i kväll med karta och vägval.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar