söndag 6 mars 2011

Träning och 5-mil

Vad gott det är att bänka sig framför TV'n när man har varit ute på ett rejält träningspass. Startade dagen med att titta på första delen av Vasaloppet, bytte sedan om och fick skjuts av Karolina ner till Backabanan där jag hade ritat in starten på en 10,5 km lång bana neråt Hajom och sedan hem. Vädret var riktigt fint, strålande solsken och stigande temperaturer. Det var väl nollgradigt när jag började men det värmde gott i solen. Orienteringen gick bra förutom i slingan där jag blev störd av att få ett par hundar efter mig som skällde ut mig efter noter. Försökte att springa runt lite för att inte träffa på dom igen men tappade bara bort mig och det tog en stund innan jag fick ordning på det igen. Först uppe vid den stora körvägen mot 5:an kändes det som om jag var med igen.
Löpningen var OK men tappade lite momentum efter vägövergången eftersom jag var tvungen att klättra över viltstängslet eftersom det var omöjligt att få upp grinden på Skene sidan.



1:36 tog hela äventyret, lite för länge för att vara helt nöjd men det tog lång tid före och under vägpassagen.

Efter träningen var det gott att bara sitta still och se på när andra tar ut sig. Tyvärr så var det som vanligt, 5-milen var ett riktigt sömnpiller, svenskarna försökte men det är tydligen omöjligt att göra något åt sällskapsresan. Krönikör Karlsson skall dessutom stanna vid sin läst och låta bli att kommentera, man saknar Hård och Blomman.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar