onsdag 30 mars 2011

Ol intervaller

Var uppe vid stugan igår kväll och deltog på den gemensamma träningen. Riktigt många var vi, många ungdomar på skogsäventyret och vi lite mer erfarna var också ett bra gäng. Lennart hade rotat fram en gammal övning från förra året, lite slingor borta vid Lillasjö dit vi joggade som uppvärmning. Efter att vi hängt ut varsin slinga körde vi igång, jag valde att köra riktigt hårt på mina slingor, orienteringsvärdet var väl inte på högsta nivå eftersom vi sprungit detta förrut, så det fick bli tempo istället. Var seg i inledningen men fick allt mer fart i benen allteftersom.
Sista slingan körde jag och Niklas F tillsammans, vi jagade varann tufft men Niklas fick ge sig då han gjorde en liten sväng till andra kontrollen och jag fick lucka. Än är inte smågrabbarna ikapp!
Totalt fick jag sprungit 7 km och det tog 45 minuter effektivt varav knappt 20 var i maxfart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar