torsdag 3 mars 2011

Humörsvängningar

Ibland undrar jag om jag är riktigt som jag skall (och då sällar jag mig säkert till många andra).  Jag har inte känt mig helt hundra i början på veckan, allt har varit tungt och jag har inte kunnat känna den riktiga glädjen, vare sig i arbetet eller hemma. Men sedan igår så har det släppt och allt har sett ljusare ut. Slump eller inte? Detta sammanfaller nämligen exakt med svenskarnas framgångar i Holmenkollen under VM. I början på veckan bortvallade och nu succé med guld igår och silver idag.
Är det normalt att låta andras tävlingsframgångar påverka ens eget humör?
Antagligen inte, men lika kul som det är när det går bra, lika tråkigt är det när det går dåligt. Och alldeles extra tråkigt är det när åkarna inte ens får visa hur bra dom är pga materialet. Visst, jag är helt införstådd med att skidåkning är en utpräglad materialsport och att vallningen igår i tävlingen, men visst är det roligare om dom får tävla på någotsånär lika villkor.
Men som sagt, nu går det ju bättre och jag ser med glädje fram mot vad jag tycker är VM´s höjdpunkter, herrstafetten och 5-milen. Go swedes!

Jag har tränat lite idag också. Ville få till lite skogslöpning så jag ritade in en enkel bana hemifrån för att mest komma ut i skogen. Sökte efter barmark med blandad framgång men även där det var snö bar det ganska bra. De sista kilometrarna körde jag lite naturliga intervaller, jag låg på så hårt jag kunde bitvis och varvade med jogg emellan.
7,5 mätte banan fågelvägen, 9 km löpväg och 65 minuters löptid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar