söndag 20 mars 2011

Sådär

Idag var det ingen succé, främst för arrangören. Jag har ju senaste tiden varit sugen på att tävla och hade därför anmält mig till dagens tävling, Falkenbergs tävling ute vid Skrea. Jag har inte varit därute och sprunget på säkert 20 år och idag blev jag påmind på varför. Skogen är sådär, men det är helt OK att springa därute sådana här vintrar då det varit mycket snö och det bara är därute som det är snöfritt, men det är väl ändå inte för mycket begärt att kartan är över det område som vi skall springa i? Eller?
Kurvbilden fick jag aldrig ihop och avstånden stämde inte vilket gjorde att det kändes som om jag bara surfade omkring "ovanpå" skogen utan att få riktigt grepp på hur det skulle se ut. Jag småbommade hela tiden i början, kom in snett eller sprang antingen för kort eller för långt. Största missen kom i slutet på 14:e kontrollen, en till synes lätt kontroll, det skulle bara vara att gå upp på högsta punkten och där skulle den sitta. Ut från 13:e var det för det första som en slalombacke, betydligt mer än de två kurvor som var på kartan. Väl uppe på platån skulle jag bara upp på kontroll höjden men den finns inte! Allt bara flyter ihop i en enda röra som inte liknar kartan alls. Jag örar runt en 2, 3 minuter innan jag får tag i kontrollen men inte ens då får jag ihop det.
Går imål på 51 minuter men skulle väl med ett "normalt" lopp gått runt på 46, 3 minuter på 14:e och för många småkrokar. vann gjorde dom på 41, så hade jag varit 5 efter hade jag varit nöjd.
Jag glömde GPS klockan så jag kan bara visa banan, inte mina vägval.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar