fredag 25 mars 2011

VAB slö

Har varit hemma idag och VAB'at. Ylva har haft magsjuka sedan i onsdags natt men nu är det bättre igen.
När man går hemma och slöar hela dagen med bara målet att ta sig igenom dagen utan större aktiviteter så är det svårt att tända till när det väl blir dags att träna, och så var det också idag. Efter att ha varit inne hela dagen, ätit lite för mycket till lunch och till och med sovit middag en stund så var jag inte direkt på tårna.
Stack ut i det härliga vårvädret när Karolina kom från jobbet, sprang hemifrån och hade planen att köra lite naturliga intervaller. Till att börja med kändes det som om det inte skulle bli någon träning alls, varken kroppen eller knoppen var med, men efter ett tag kom jag igång och det gick allt bättre. Sprang ut i gränsgatan som går norrut över Håberg så det blev några rejäla backar där jag tuggade på bra, kanske för bra, för jag fick betala för det i slutet då jag bara joggade hemåt.
Lite svårt är det också att ta ut sig bara två dagar före tävling, på söndag skall jag ner till Mölnlycke och springa Sjövallas tävling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar