söndag 25 juli 2010

Träningsläger i Varberg

Igår kväll kom vi hem från vår lilla tur till Halland där vi har bott i husvagnen utanför Bua. Barnen har badat och fiskat krabbor och jag har tränat ett par gånger. Jag var inne på turistbyrån i Varberg och köpte Friskus Naturpass som var förlagt uppe i Åkulla och där var jag både fredag och lördag förmiddag.


På fredagens pass parkerade jag uppe vid 154:an och fick ihop en runda på 5,5 kilometer. Det visade sig att det var rejält kuperat så på slutet var jag riktigt sliten i låren. 46 minuter tog det.


Igår, lördag, så var jag längre ner mot Åkulla. Fick inte ihop någon bra runda tyckte jag, det blev lite för kort, men å andra sidan var tempot bättre än på fredagen så jag får se det som medeldistans träning. Det blev bara 36 minuter men även här var det kuperat så träningen fanns där.

Kartan var så där tycker jag. Den hade säker funkat i riktig tävlingsfart men på träning så ser man att det är grovt och schematiskt ritat. Terrängen är ju också ganska ointressant förutom kuperingen. Stora detaljfattiga höjder och mycket stigar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar