tisdag 13 juli 2010

Äntligen bönhörd!

Det regnar.
Vilken skillnad på luften ute idag efter några regnskurar nu på morgonen, och tydligen skall det bli mer under dagen. Temperaturen har också gått ner till mer behagliga nivåer.

Jag var ute en sväng sent igår kväll, fick vänta till efter 9 innan jag vågade mig iväg. Termometern på baksidan visade fortfarande 27 grader i skuggan men det kändes faktiskt ganska behagligt i skogen. Sprang hemifrån upp mot Häståsen och hem igen. Det blev faktiskt ganska långt innan jag var hemma igen, nästan 12 kilometer och nästan alldeles precis 60 minuter, betydligt längre än vad jag hade planerat då jag stack ut, men det flöt på bra från början och värmen var inte allt för besvärande.
Värre var det efteråt när man skulle försöka sluta svettas så att man kunde gå och lägga sig.... Tog ett bra tag innan kroppen hade lugnat ner sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar