onsdag 14 juli 2010

Provlöpning i efterhand

Skene hade tävling i medeldistans förra onsdagen då jag var ute på turne' så jag kunde inte vara med. Frågan är om jag hade kunnat med att deltaga, starten var bakom grannens garage så mer hemmaterräng än så kan man nog inte tänka sig. Nåväl, nu kunde jag ju inte vara med i vilket fall, så jag fick H21 banan av Bosse som var bankontrollant. Meningen var att jag skulle springa banan innan tävlingen men av olika anledningar blev det aldrig av. Men idag blev det det! lite av provlöpning i efterhand.
Det är fortfarande lite för varmt för min smak, ikväll var det 26 grader när jag stack iväg. Inte mycket till uppvärmning blev det inte heller när det inte är mer än 200 meter till start, så starten fick bli ganska lugn. Tyckte inte att det gick speciellt bra, orienteringen gick lite knackigt och tempot var sådär. Gjorde lite småmissar, den största på 13:e där jag inte gick ur den gröna skogen. Stannade klockan på parkeringen vid sjön efter 36.45 när jag sprungit de 4.6 kilometrarna.
Kollade nu vad dom vann H21 på och blev lite förvånad när jag såg att dom hade 34.25. jag var alltså bara 2.20 efter, i och för sig i hemmaterräng men ändå, det skall ju ändå springas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar