onsdag 21 juli 2010

Seg i kroppen

Efter att ha tillbringat hela förmiddagen med att gräva ner kantsten på garageuppfarten så var kroppen inte på topp när jag kom ut på träningen nu på eftermiddagen. Jag hade gjort en bana uppe på KSK´s karta i Freabygd och parkerat bilen innanför Borred. Jag ville få till svår orientering i svåra partier för att få så mycket orienteringsträning som möjligt då jag redan på förhand kände att tempot nog inte skulle bli överdrivet högt.
Varmt var det också, termometern stod på modiga 28 grader då jag stack ut. Vid andra kontrollen kom det faktiskt några droppar regn men det slutade lika fort.
Jag hade kanske vart lite väl elak mot mig själv när jag drog in kontrollerna i det gröna, så fort det tätnade till hade jag inte kraften eller motivationen att slita på, men orienteringsvärdet blev högt. Missade inget speciellt, kanske drog lite snett här och var men inga stora grejer. En lustig detalj var att det "särpräglade trädet" som det heter vid kontroll 11 var en frötall, vet inte hur vanligt det är att ta med dom?


4,7 kilometer och 45 minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar