tisdag 27 juli 2010

Hemlängtan

Alltså jag har inte hemlängtan men det var det som dagens träning bestod av. Vi gjorde en familjeutflykt till Freabygd där vi plockade svamp och blåbär och fikade i solskenet i storskogen. När korgar och burkar var fyllda till bredden, nästan i alla fall, så drog jag på mig träningskläderna och började springa hemåt. Jag hade ritat in en bana på KSK karta och avslutningen på Hedgärdes kartan. Egentligen var det väl bara orientering i början men det är alltid bättre att ha med karta än att springa utan. 3+4 kilometer mätte det inritade och jag nådde hemmets trygga borg efter 55 minuter, exakt samtidigt som resten av den bilburna familjen som dröjt sig kvar och plockat lite mer svamp.


Del 1 som var 3 km.


Del 2 som var 4 km.

Jag träffade Henry Djurbäck som satt ute i skogen mellan 2:an och 3:an på del 2. Han var också ute och plockade blåbär, hade fått ihop en rejäl burk på några timmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar