lördag 1 maj 2010

Yes!

Härligt med orientering! Har just tittat på en spännande direktsändning på datorn från 10-mila, där Markbygdens fantastiskt duktiga ungdomar återigen har visat att dom är bland dom bästa i Sverige! Man blir riktigt rörd när man ser hur bra dom springer.
Själv har jag också haft en bra förmiddag i skogarna vid Freabygd, där KSK hade medeldistans tävling. Carl-Henry Andersson hade ritat karta och också lagt banorna så att det skulle vara hög kvalitet var klart redan från början. Jag har alltid kommit bra överens med sättet som han ritar och tycker om detaljerade kartor där allt är med och man överlämnar till löparen att förenkla.
Idag var inget undantag. det var kuperat och lite bökigt om man inte såg sig för, men det gröna stämde fint så det gick att undvika de värsta partierna. Loppet började bra med ett antal kortsträckor i en detaljerad och tuff kulle där jag hade bra flyt och plockade dom en efter en. En lite längre sträcka, där jag passade på att få lite stiglöpning, förde oss sedan till en riktigt fint avslutning i gammal bonnskog.
Vet inte om det gick fort eller inte men jag la inte många sekunder på missar, stannade upp några gånger strax före kontrollerna, men det var en medveten strategi, jag hade bestämt att inte missa något idag och ta det säkra före det osäkra och det följde jag.
Jag hade 31 min på 3,6, rätt så bra i den tuffa terrängen. jag vann H40 med över 3 min före Mattias Bååth och över 6 min bak till 3:an Peter Grahn, så helt långsamt kan det inte ha gått.
Nu skall jag ägna resten av dagen att ta hand om min sjuka halva av familjen, Lisa vaknade med 39,7 imorse och Karolina är inte frisk ännu.
Ylva var med idag på tävlingen också, hon sprang knatteknat ihop med farfar och farmor. Fascinerande att se en ny generation tycka att orientering är kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar