torsdag 20 maj 2010

Sommar!

Igår kväll fick man precis det som man har gått och längtat efter hela den långa vintern. Karolina var ute och gick medan jag lade barnen efter kvällsmaten så jag fick vänta till efter åtta innan jag kom ut och tränade. Då karolina kom hem hade jag redan dragit på mig cykelkläderna, pumpat däcken, startat GPS klockan och blandat drickan. Jag var redo!
Det var fortfarande riktigt varmt ute, +20 grader, så det var korta byxor och tröja som gällde. Cyklade iväg hemifrån och upp mot Örby, svängde ut den smala Vännåkra vägen och drog sedan upp i Attared lier mot Haratången. Här kommer dom som skall cykla Öresjön runt på söndag att få en tung avslutning de sista kilometrarna!
Försökte att hålla trycket ner mot Furet och svängde sedan mot Gullberg. Igenom Brättingstorp drog jag lite på munnen då jag fick en beundrare, en grabb i 10-års åldern som fascinerades av min framfart, jag höll samma tempo som grabbens mamma i minibuss, drog till och med ifrån genom korset då hon fick släppa lite.
Efter Gullberg fortsatte jag ut mot Kinnahult innan jag vek tillbaks mot Kinna och Skene. Avslutade med en sväng upp genom Velingstorps alle'n, innan jag vek runt Skene "centrum" och hem igen.
En fin tur i fantastiskt väder på 33 km och strax över en timme avslutades med att titta på solnedgången i vilstolen på verandan.
Ibland är det gott att leva!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar