onsdag 26 maj 2010

Lilla Ylva börjar bli stor

Jag och Karolina var nu ikväll nere på Parkskolan för att få lite information inför kommande skolstart i höst. Vår lilla Ylva har blivit så stor att hon skall börja skolan, i och för sig förskoleklass, men ändå!
Det är helt otroligt att det redan har gått över 6 år sedan vi åkte ner till Paradise Valley Hospital i Phoenix där vi blev föräldrar till en liten tjej.
Och nu skall hon börja skolan. Det var riktigt rörande att höra personalen beskriva vad som väntar de små och vad dom skall klara av på egen hand, hämta mat i matsalen, ha gymnastik och byta om och duscha.
Jag har varit imponerad av hur förskolan har tagit hand om våra barn, hur mycket dom har fått lära sig, och det intrycket har jag även fått idag. Både personalen och deras planer gav ett ett gott intryck.

Imorgon har jag tänkt att vara med på OL-ringens träning uppe vid Hedgärdessjön. Springer nog hemifrån så får jag både löpträning och teknikträning, kompassstjärna stod på programmet.

1 kommentar:

  1. Ja, man hinner inte riktigt med där... rätt som det är så är de 11 år och när man frågar vem de ska leka med i em så tittar de på en som om man vore en utomjording. Men hallå mamma, vi leker inte längre vi bara "är". Ylva kommer att få det bra på Park, det är jag säker på. /Susann

    SvaraRadera