tisdag 4 maj 2010

Pissregn

Nyss hemkommen från vår tisdagsträning där Lennart hade ordnat en övning med tre slingor som man fick ta i valfri ordning. Från början hade han tänkt att vi skulle hänga ut kontroller åt varann men efter som vädret inte var det mest gynnsamma, regn och +5 grader, valde vi att istället hålla igång så mycket som möjligt och strunta i uthängningen. Jag startade med att springa den mer löpbetonade linje slingan för att få upp flåset ordentligt och bli lite trött innan jag tog mig an orienteringsslingorna. Hade 37 min på 5,3 som det blev sammanlagt, tempot var tydligen ganska högt, lite tack vare den snabba löpslingan, men orienteringsbiten var ju i alla fall 3,7 så jag är mer än nöjd med tiden. Fick vänta några minuter på Lennart, som också sprang alla slingor, innan vi sprang tillbaks till stugan ihop. Totalt var vi ute 58 min och sprang 9 kilometer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar