lördag 22 maj 2010

Hemlig träning...

Idag kan jag inte visa vad och hur jag sprang på dagens träning. Förklaringen är att jag provsprang H21 banan till höstens 7H mästerskap natt.
Det var varm och kvalmigt, luftfuktigheten måste varit nära 100% efter de senaste dagarnas kraftiga regn med den påföljande sommarvärmen. Inte mitt favoritväder således, jag har hellre 10 grader och småregn så att mina allergi besvär kan hållas stången.
Planen var att ta det i lugnt tempo, tiden som jag skulle vara ute var viktigare än fart, men det var skoj från början vilket jag fick betala på andra halvan. Fick stora klubban mot slutet när banan vände uppför backarna igen. som tur var så är avslutningen på banorna lite mer lättlöpta vilket räddade mig idag.
Banan var 7 km, men jag tog inte allt på slutet, men med löpningen till starten så tog det ändå runt 60 minuter.
Imorgon har jag tänkt att ta en tur med karta på Hedgärdeskartan, hoppas att det är lite svalare då.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar