fredag 14 maj 2010

Inte lika bra...

Lyckades inte leva upp till mina höga förväntningar idag. Efter gårdagen hade jag sett fram emot medeldistansen, 3,6 kilometer och korta sträckor skall ju passa mig bättre än långdistans.
Började dock helt OK i ett snabbt parti, flackt och öppet precis som igår. Vid 6:an ändrade terrängen karaktär och blev mer småskuren och bökig. Var mycket blocksten och tvära höjder. Till 8:an dabbade jag mig direkt i utgången, sprang snett åt höger och kom ut på vägen i kurvan, bestämde mig för att springa en bit innan jag hoppade in i skogen igen. Kom rakt mot höjden söder om kontrollen och istället för att vika vänster sprang jag höger om höjden. Det kändes därför som om kontrollen satt väldigt långt åt vänster.
Tröttnade lite mot 11:an, där jag blev ikappsprungen av Mats Granstedt som startade 2 minuter efter. Mot 12:an gjorde jag ett klassiskt parallell fel, tog fel på de två höjderna med blockstenarna på och kom därför helt naturligt för långt åt höger igen. Kom upp där jag trodde att skärmen skulle sitta men fick inte ihop det alls, läste in mig på branten och kom äntligen rätt. Mötte Mats G igen som var på väg till nästa. Han måste också ha missat för han var bara strax före mig vid 13:e, men gled sedan ifrån mot mål.
Tiden blev 29.57 på 3,6, jag tror att jag skulle bomfritt ha haft ca. 2,5 minuter bättre, lågt räknat.
Vann gjorde Per Jansson igen på 25 blankt, så jag var nästan 5 minuter efter på 20:e plats av 69 fullföljande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar