torsdag 27 maj 2010

Bra teknikträning

Fick idag en ny mobiltelefon med posten som jag köpt på blocket. En kille i skåne sålde en modell som jag har haft ögonen på ett tag, en med kamera och som är IP54 klassad, dvs är relativt vattentät vilket innebär att jag kan ha med den när jag tränar. Han hade köpt den till sin fru men han hade köpt den utan att hon var med och bestämde.... Gissa hur det gick? Ja, ja, nu fick jag köpa den för halva inköpspriset efter att frun hade använt den i en vecka.
Idag på OL-ringens träning hade jag med den och tog lite kort. Tyvärr kan jag inte dela med mig av dom, måste skaffa en annan sladd för överföringen först.
Men lite kartor kan jag visa! Jag började med att jogga upp till sjön hemifrån där den första övningen började, en lugn start där det gällde att ta sig till starten med hjälp av en kurvkarta. Väl där så tog en kompasstjärna vid, 7 kontroller skulle ta med hjälp av bara kompassen, kartbilden var bortplockad.
Centrumet låg uppe på en höjd så varje kontroll avslutades med en backintervall.
När detta var klart gick vi över till att utmana varann på duell! En 1.8 km lång bana skulle tas åt varsitt varv och först tillbaks hade vunnit. Jag sprang mot Lennart och efter att ha gjort en större bom på 6:an hade jag nästan gett upp, men det visade sig att jag var strax före tillbaks, men bara några fåtal tiotal sekunder. Ett bra tempopass!

Joggade sedan hemåt ihop med Lennart, vek av hemåt och kunde summera 11 km och 80 minuter.

Jo, just det, jag hade en fin naturupplevelse också. Mellan centrumet och kontroll 6 höll jag på att trampa på ett litet nyfött rådjurskid! Det låg ihopkrupet blixtstilla bakom en stubbe när jag skulle hoppa över, undvek det i sista stund. Jag förbannade min egen glömska senare när jag kom på att jag hade kamera i fickan utan att ha använt den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar