torsdag 22 april 2010

Stafettträning

Dagens träning nere i Sätila var en stafettövning med gemensam start. Vi var ett bra gäng på ca. 20 st som stack iväg på först en gafflad runda och sedan en rak. Kom iväg ganska bra och snart utkristalliserade det sig en tätgrupp på 4 löpare. Jag själv, Niklas A, David H och Pontus K där det var tydligt att Niklas höll i taktpinnen. Själv var det precis att jag kunde hålla samma tempo som övriga och fick förlita mig på att dom övriga gjorde små misstag för att kunna behålla kontakten.

Första rundan.

Efter första rundan var jag bara sekunder efter övriga in till kartbytet och även en bra bit in på andra rundan var jag med i draget. In till 4:e kontrollen gled jag dock iväg för långt till höger medan övriga gick mer rakt på och jag förlorade dom ur sikte. Min vilja att komma ikapp igen fick mig dessutom att slarva mot 7:an också där jag återigen gled ner för långt åt höger och det var definitivt kört. Jag vet inte exakt hur långt jag var efter i mål men jag förstod att Niklas hade kommit in först, strax före David och Pontus. Jag höll undan för övriga bakifrån och kom in som 4:a.

Andra delen.

Bra tempopass, det blir alltid högre tempo med folk runt omkring på träningarna. Bra!
38 min hade jag på 4,9 km, klart godkänt, kunde ju dessutom ha gått några minuter fortare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar