måndag 12 april 2010

Förklaring krävs

Jag tror att jag behöver förklara vad jag hittade på mellan 6:an och 7:an på gårdagens tävling...
Jag sprang ut från 6:an i rätt riktning över dom öppna ljungytorna med sikte mot den stora mossen för att sedan få tag i den otydliga stigen. I backen ner mot mossen läster jag fel på några branter, jag tror att jag går ner vid branterna alldeles till vänster om strecket men ligger för långt till höger. Kommer ner till stigen och stör mig på att stigen går upp för en backe... Vilket jag skyller på kartan istället för att inse att jag är fel ute. Går över mossen för att få tag på stigen men ser inte den långa branten bakom så jag springer höger då jag tror att jag är för långt vänster. Hittar några branter och springer över höjden och ner i sänkan där stigen skall gå, hittar också en liten otydlig stig, ner för sluttningen då jag plötsligt får se en stor sjö!
Först nu inser jag mitt misstag och kraften rinner av mig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar