lördag 3 april 2010

Cykelpremiär

Idag fick jag lufta racern för första gången i år! Hade givetvis hellre sprungit en härlig vårtävling men med inställda tävlingar och dessutom trasig vad fick det istället bli substitutet cykeltur istället! Och det är inte det sämsta!
Det blev en lite kortare tur än vad jag kanske hade hoppats på, men så här i efterhand var det fullt tillräckligt, ryggen har fått en ordentlig omgång, det märks att man inte har cyklat på hela vintern. Konstigt nog fick jag ont i höger armen också, tydligen har jag hängt konstigt på styret.
När man byter gren, löpning till skidor, skidor till löpning, löpning till cykel, märker man att man har många olika muskler i kroppen som inte alltid används.
Det var lite blött på vägen då jag gav mig ut så cykeln fick sig en rengöring efter jag kom hem. Men nu hänger den på garageväggen, ren och fin igen.

Nu skall jag börja laga mat till ikväll, Fredrik, Malin och Arvid kommer ner ikväll på lite kalas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar