torsdag 8 april 2010

Kul träning, som vanligt!


Jag har sagt det förut och jag säger det igen; Marks OL ring har träningar i absolut bästa klassen och dagens träning var inget undantag. Bertil Å hade som vanligt ordnat en genomtänk, proffsig och kul övning. Den var lite komplicerad, han hade uppenbara problem att förklara hur den skulle genomföras men då alla hade fattat var den inga problem.
Övningen var en blandning mellan stafett och OL-intervall. Vi var 3 i varje "lag", jag sprang med Lennart K och Niklas A, vi startade vid 3 olika kontroller i början på banan. Jag som sprang första "sträckan" började med en fullfartssträcka fram till Lennarts start, där jag växlade över till honom. Medan jag joggade till min nästa växling, sprang Lennart och Niklas var sin fullfartssträcka innan det återigen var min tur. Kristallklart?
På kartan kan ni se mina fullfartssträckor heldragna och mina vilosträckor prickade, röda på utvägen och blå på hemvägen. 60 min tog det att genomföra inkl. genomgångar och väntan. Jag tycker vi gubbar stod emot bra mot juniorerna med Johan H i spetsen.
Kul och bra övning! Dessutom kände jag inte av vaden alls så nu blir det efteranmälan till Frölundas tävling på söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar