onsdag 14 april 2010

I Alperna

Då har jag äntligen fått tag på en internettuppkoppling. Jag sitter på Hotel Zebru i Sulden i norra Italien, mitt inne i de högsta alperna.
Vi åkte från Göteborg i måndags kväll med Kiel-båten, körde genom Tyskland igår tisdag och övernattade i Rothenburg an der Tauber, en liten stad som är har en välbevarad stadskärna från 1400-talet med stadsmur och allt. Innan middagen igår hann jag med att ta en löptur runt på de smala gatorna, ett varv utanför muren och ett innanför. Totalt fick jag ihop nästan 7 km, en liten lagom tur efter att ha suttit i bilarna hela dagen.
Idag har vi fortastt söderut genom södra Tyskland, en sväng inne i Munchen för att få lite stadskörning för att sedan dra upp hit till Sulden. Vi bor på ett ruskigt fräckt hotell som verkar fastnaglat på den branta alpsluttningen med en fantastisk utsikt över dalen.

Utsikten från min balkong.

Jag, Torgny och Håkan Westergren har även idag tagit oss en löprunda. Det blev av naturliga skäl först utför i 3,5 km och sedan upp igen. Fräck banprofil på passet blev det i alla fall.

Imorgon skall vi hålla oss här i bergen så vi skall ligga här på hotellet två nätter, kanske hinner jag med en tur nerför backen då med.


Banprofilen från idag, jag vände nere vid den lägsta punkten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar