måndag 26 april 2010

Nya skor


I förra veckan beställde jag årets orienteringsskor.
Jag köper nya skor en gång per år, tävlar med dom nya och tränar i dom gamla från förra året, och i onsdags fick jag årets. De senaste 25 åren har jag sprungit i VJ, men nu ville jag prova något nytt. Jag provade Icebug Spirit OLX på Frölundas tävling och blev imponerad av hur gott dom satt på foten, dom kändes nästan som ett par mokasiner. Eller vad säger jag, jag har mig veterligen aldrig provat mokasiner, men dom satt som jag föreställer mig att mokasiner skulle ha suttit om jag någon gång hade gjort det.... Sköna var dom iallafall!
Jag har nu sprungit i dom 2 gånger, först på träningen i torsdags och så igår på tävlingen. Först hade jag orginal sulorna i, men tyckte att dom gav lite dåligt stöd åt hålfoten, vilket jag behöver för att inte få ont av hälsporre igen, så igår hade jag mina vanliga iläggssulor som jag går med dagligen.
När jag jämför mina gamla VJ med mina nya Icebug så känns dom nya mindre vridstyva men det är inget jag märkte av när jag sprang i dom, dom fungerade alldeles utmärkt. Det är bättre känsla i dom nya, lite som att komma från en pansarvagn till en sportbil. Lättare, snabbare och mer känsla.

Så här ser dom ut efter att ha använt dom två gånger. Det är dom gula i förgrunden, dom bakom är Lisas vinterkängor.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar