söndag 25 april 2010

Gatlopp.. nästan.

Jag hoppades ju igår på att det skulle bli lite mer lättlöpt idag på Tranans tävling än det var på Frölundas. Jag blev bönhörd. Med råge.
Man kunde misstänka, att om tävlingen är vid Hagatorpet, så blir det inte så avancerad orientering, men jag tycker faktiskt att man hade inte lyckats med vår bana i H40. På fem av banans sträckor var snabbaste vägval på grusväg. Jag har inte något emot lite variation på banläggningen med någon eller några mer snabblöpta sträckor på en långdistansbana, men att 5 av 12 sträckor har väglöpning som snabbaste vägval är inte i min smak. Jag försökte att leta upp skogsvägval i möjligaste mån men det var inte möjligt överallt.....
Glädjande nog var min insats trots detta helt OK. Förutom en liten krok på någon minut till 4:an gick jag rent och hade också helt OK tempo vilket min andra plats vittnade om. Tiden blev 49 min på 6,9 km, i runda slängar 7 min/km, fullt godkänt med min mått mätt.
Vi hade samma bana som H18 och den klassen hade jag plockat hem före Albin A och Martin F. Alltid lika gott att visa att gammal är äldst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar