torsdag 29 april 2010

Peter, j-vla, Jöback!

Hur många brukar ha en låt i huvudet när ni tränar? Upp med en hand! Ja, jag tänkte väl att jag inte var ensam.
Det kan variera ganska kraftigt mellan låtvalen. Eller val och val, det är inget man egentligen man väljer, låtarna verkar bara dyka upp tillsynes helt utan någon koppling till musiksmak eller sinnesstämning. Som idag, helt plötsligt var det Peter Jöbacks Hollow som hade hamnat på oändlig repeat i huvudet. Peter Jöback!!! Jag vet inte ens när jag har hört den låten senast.
Det som låtarna har gemensamt är att takten oftast stämmer väl med andningen då man springer, så också Peter Jöback. Prova själva, andas in på varannan stavelse och ut på varannan, "Dont leave me now, I'm hollow". Stämmer väldigt bra, iallafall med min andning.
Träningen idag bestod annars, förutom Jöback, i en runda löpning hemmifrån, blev ca. 11 km på strax under timman inkl. en kortare stund då jag bara njöt av den fina vårkvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar