söndag 3 april 2011

Tillbaks på hemmaplan

Efter en lyckad tripp till bibelbältet där alla var nöjda, barnen för ett långt bad och föräldrarna för en god middag, har vi nu kommit hem igen.
Eftermiddagen har jag fördrivit med att från soffan följa Flandern Runt på Eurosport, tidvis sovande. Efter att Karolina var tillbaks från en ridtur var det sedan min tur att bedriva lite fritidssysselsättning. Efter säsongsinledningens lite knackiga orienteringsinsats tyckte jag att det kunde vara på sin plats med lite intensiv kartträning så jag ritade in lite kontrollplock på andra sidan 156:an. Vädret var så där, lätt duggregn och +6 grader gjorde närkontakt med granarna lätt kyliga, så det gällde att hålla hyfsat tempo för att hålla värmen. Målet var att låta kartkontakten gå före löpningen men det är svårt när benen bara vill löpa iväg med resten av kroppen inklusive huvudet. Måste erkänna att det inte kändes helt 100, jag är lite osäker bitvis. En del kan väl förklaras av att kartan inte är helt uppdaterad när det gäller framkomligheten, många nya hyggen och det som är grönt stämmer inte alltid.
47 minuter tog hela kalaset, banan mätte 5,6. Det var mycket djur i farten idag, jag såg två älgar 2 rådjur och en hare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar