fredag 22 april 2011

Bästa hittils

Seg och trött var jag innan start. Var lite tidigt på plats på TC, startade inte innan 14.10 men samåkte med Per och Bosse så jag fick anpassa mig efter de andra. Solen stekte och värmen var påtaglig, nu på eftermiddagen är det nästa 25 grader, så i god tid gick jag iväg till start för att få lite skugga. Joggade lite fram och tillbaks men det gick bara tungt. Var lite orolig att det var allergin som spökade igen men hoppades att det var nervositeten som gjorde kroppen kraftlös.
Direkt efter start började det att gå uppför så jag fick kriga på för att få det att gå framåt, kom dock bra in i orienteringen och hade det där lilla extra flytet när kontrollerna skulle tas. upp mot trean missade jag att få tag i stigen utan fick tugga på uppför i skogen, fick ändå branterna innan kontrollen så jag tog den säkert. 4:an var skum, svängde runt höjden precis rätt men hamnade ändå för långt vänster. Pratade med Jim Axmalm och Bosse efteråt och båda hade gjort samma sak så jag tror att det var nog något skumt med riktningarna på kartan där.
Resten gick helt OK, det gick tungt men jag tuggade på så gott jag kunde, bara på näst sista gled jag ner lite för långt och fick klättra upp baklänges in mot kontrollen.
jag gissar att det tog nog lite över halvminuten vid fyran och kanske 20 sekunder på näst sista, så någon minut fortare kunde jag ha sprungit.
Blev 3:a ock fick stryk med just den där minuten. Sammantaget mitt bästa lopp i år, mycket bättre flyt i orienteringen än tidigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar