tisdag 19 april 2011

Mycket bättre känsla

Allergin är lite lynnig, ena dagen är det kasst, den andra är det helt OK. Idag var det OK.
Tisdagsträning vid klubbstugan, Lennart hade jagt en moment bana med lite linje och slingor med utångspunkt i änden av kommunvägen dit vi tog oss i bil. Det var jag, Niklas F, Martin U och Emelie U.
Jag väntade en stund efter att de andra hade gett sig iväg så att jag skulle få springa själv men redan i första slingan var jag ikapp och förbi Niklas som kanske inte hade en av sina bästa dagar.
Själv var jag riktigt stark och kunde trycka på med kraft hela vägen trots att Lennart hade varit allt annat än snäll med banläggningen, han hade letat upp de flesta backar som finns i den änden av kartan. fin skog är det i alla fall och tempot var bra så redan efter 41 minuter var jag tillbaks på de 5,7 som banan mätte.


Nu gäller det att få till det på tävling också. Det finns inget värre än att vara en "tisdagslöpare".....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar