söndag 10 april 2011

Kanske lite ljus i tunneln?

Idag har jag känt mig lite bättre, halsen har inte varit lika öm under dagen efter att morgon hostan hade försvunnit. Kanske kan jag vara på bättringsvägen.
Jag hittade kartan från lördagens tävling på nätet, det såg riktigt fint ut, riktig vildmarks terräng och tuff orientering. Det känns ju inte direkt bättre att jag missade den.
en fördel med att inte kunna springa, kanske den enda, är att man hinner mycket annat. Igår var det garagestädning, inomhus städning, bilmek, hoppmatte ihopsättning och cykeltur med Ylva. Idag har jag tvättat bilen, städat bilen, köpt trädgårdsmöbler, skruvat ihop trädgårdsmöbler och så en av vårens höjdpunkter: Paris-Roubaix på cykel!
Klockan 12.30 var jag redo i soffan, iklädd cykeltröja för känslans skull för att vid 16.30 tiden vara helt slut efter en riktigt bra cykeltävling med dramatik, attacker, omkastningar och en oväntad segrare; Johan Vansummeren! Kort sagt en höjdare.
Om känslan är bra i halsen imorgon skall jag jogga en bit. Det kan i värsta fall bli veckans enda träning, på tisdag morgon åker jag till Belgien och Ghent och är där tills på fredag. kan bli svårt med träning men jag hoppas att kunna ta en tur ner till Muur-Kapelmuur, en legendarisk stigning som cyklisterna i Flandern Runt tar sig an varje år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar