fredag 29 april 2011

Provlöpning igen

Igår var det dags att provlöpa banorna till medeldistansen på våra tävlingar till hösten. jag var tidigt på plats, jag levererade kartorna som Bosse hade skrivit ut, så jag hade möjligheten att välja och vraka bland bonorna som skulle springas. I ett ögonblick av påtaglig hybris så tog jag den som låg överst i högen, H21E.....
Till dom som kommer att springa vår tävling och dessutom har möjligheten att springa H21E kan jag bara säga; Stort grattis!
Banan är, trots att det är medeldistans, omväxlande, krävande och kul.  Skogen är fin och det är ganska rent på backen, kuperingen är bitvis riktigt hård och orienteringen kräver att man är koncentrerad hela tiden. Kort sagt en riktigt bra bana i tuff terräng. Det kommer att bli något att bita i för eliten.
Jag tror dock att de som springer lite kortare banor är glada för att slippa de tuffaste partierna av kartan och bara hålla sig i den finaste skogen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar