lördag 16 april 2011

Förbannade vår!

Veckan nere i Belgien var en omställning mot hur det har varit här hemma de senaste veckorna, det var full vår eller snarare sommar med fullt lövade träd och blommor överallt. Detta var en liten chock för min stackars kropp som reagerade direkt med kliande ögon och rinnande näsa. Jag tog medicin varje dag men hade ändå känningar med trött kropp och tät näsa.
Jag trodde nog att det skulle bli bättre bara jag kom hem men det verkar som om det fortfarande hänger i, jag tröttnade rejält idag på tävlingen och kände mig helt kraftlös.
Det började tungt direkt, upp mot ettan körde jag fast i den blöta mossen och fick hoppa mellan tuvorna, tydligen var det fler som hade det tungt för jag hade ändå andra sträcktid. Kommande kontroller flöt det på orienteringsmässigt men jag fick hela tiden slita mig framåt, den tidigare formen kändes avlägsen. Till 7:an orkade jag inte hoppa upp på rätt nivå utan smet förbi kontrollen och missade 1,5 minut, vilket blev spiken i kistan, den sista kraften rann av mig och jag gav mer eller mindre upp. Ville ändå ta vara på den fina orienteringen så jag joggade/gick de kommande kontrollerna men det är hopplöst att plötsligt ändra tempo, inget flyter på som vanligt och koncentrationen faller, vilket resulterar i fler missar.
När den roliga orienteringen tog slut joggade jag sakta direkt i mål. Ingen bra dag.

Förhoppningsvis kan jag få ordning på kroppen den kommande veckan, till helgen väntar två tävlingar som jag gärna vill springa bra på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar