fredag 15 april 2011

Hemma igen

Då är jag på hemmaplan igen, planet landade kl. 17 och nu har jag ätit och nästan redan somnat i soffan. Sängen på hotellet var inget vidare så jag har inte sovit något vidare på hela veckan. det gäller det att ta igen tills imorgon för då är det tävlings dags igen.
Jag skall springa Frölundas medeldistans som går ute på Sandsjöbackas naturreservat. Jag fick ett mail häromdagen där man meddelade att H40 hade slagits samman med H35, tråkigt med få anmälda men helt OK för mig. Vad jag däremot reagerade på var att första start var 11 men att vi skulle börja starta kl. 12.00.... Varför då, frågade jag mig själv? Jag skrev ett mail tillbaks och fick förklaringen att man hade försökt att sprida ut de startande jämnt över hela startdjupet. Jaha, på en tävling med 275 anmälda...? Tänk om det hade varit 1500 startande, då hade det tagit 6 timmar att starta alla med samma spridning. Tur för både oss och Frölunda att det bara är en liten tävling då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar