onsdag 13 april 2011

Gent-check!

Då kan man pricka av Gent på listan över städer man har tränat i. Var tillbaks på hotellet efter jobbet vid kvart över 5 och vi hade bestämt att träffas för att äta vid 7 vilket gav mig gott om tida att springa en sväng. Tänkte att jag har över en timma på mig trots att jag inte hade tänkt att springa så långt.
En kollega som jobbat här nere har tippsat mig om ett ställe som heter Blaamerse, ett område fullt av sport arenor och ett stort parkområde med gång och cykelstigar, och efter lite funderande bestämde jag mig för att springa dit. En karta från receptionen hjälpte och iväg jag for. Jag sprang dit, tog ett varv i parken på fina barkbelaggda stigar och sprang sedan hem. Lite orientering blev det också, stan består till stora delar av gamla gränder som går kors och tvärs vilket gör det riktigt svårt att hitta.
jag hade en timma på mig och en timma tog det. Det blev längre än jag trodde över 12 kilometer men det var så kul att se sig omkring att det gick som en dans.
Jag tog lite kort med telefonen men fick tyvärr inte med mig sladden så jag får återkomma med dom. vacker var det i alla fall längst gränderna och kanalerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar