fredag 27 januari 2012

Oväntad långlöpning

Var en sväng till Fritsla igår kväll. Tranberg hade ordnat en distansträning för oss träningssugna i markklubbarna men tyvärr var vi inte så många. OK Mark var däremot kraftigt överrepresenterade, 5 av 8 var blå och orange.
Jag hade räknat med att springa ungefär en mil och vara ute en timma, lagom för en torsdagskväll, men Tranberg hade andra tankar. Rundan han hade ritat in var i och för sig bara 11 kilometer på småstigar och någon grusväg men när vi närmade oss stugan vek han plötsligt av för att få ihop 90 minuter som han tyckte vara lagom. Jag hann inte riktig reagera utan fick snällt följa med vilket jag i efterhand givetvis är tacksam för. Min kropp är däremot inte lika tacksam, jag hade värk lite varstans när jag försökte somna igår kväll. Kändes faktiskt riktigt gott.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar