söndag 15 januari 2012

Kors krypande

Då kanske det var dags att redogöra vad som hände i torsdags....
Började inte bra, startade i andra ledet vilket gjorde att jag kom bakom alla andra och blev direkt passiv med dålig kartläsning, hängde mest på ryggar och störde mig på att inte komma fram. Första tog vi bra men eftersom jag låg längre bak oi ledet fick jag känslan av att jag måste göra något och tog därför det sämtre rakt på vägvalet, naturligt var ju annars att springa vänster och dessutom mycket snabbare. Missade dessutom bokontrollen och var hopplöst efter de första. Blev helt ensam ut på första rundan, bökade mig igenom det gröna men var för långt till vänster innan jag vek rätt. Ut på andra kom jag ut på hygget och fick för mig att jag var för långt åt höger och viker vänster, springer på hygget till vad jag tycker är hörnet över en stig och upp på en höjd där jag blir stående. Ser sedan löpare nedanför mig som stämplar och springer dit jag också. Mot 7:an springer jag sedan i mosskanten länge. Jättelänge. Är tillslut helt övertygad om att jag är vilse men kommer tillslut ut på ett hygge och konstaterar att jag fortfarande är långt från kontrollen. Hittar drivningsvägen och tar kontrollen. Tillbaks till boet och sedan mot 9:an, den enda sträckan som går riktigt bra.
Tyvärr har motgångarna satt sig i huvudet och den lilla motivation jag hade från början rinner av mig. Ridå!
Som ni redan säkert har gissat så var jag ju helt fel vid 6:an, jag var ju återigen vid 3:an! Inte konstigt att det var långt till 7:an.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar