söndag 15 januari 2012

Natt DM 2007

Letade i karthögen efter något kul att hitta på idag. Hade lite begränsad tid på mig mellan alla födelsedagskalas som skall brännas av i helgen men fick ett par timmar över nu på förmiddagen.
Långt ner i högen låg Natt DM 2007 nere i Sätila en tävling jag har bra minnen från. Trots att jag var dåligt tränad lyckades jag att klämma mig in på andra plats i H35. 7 kilometer i skogen lät som en lagom återvinning.
Det var fantastiskt fint i skogen idag, några minusgrader och frisk luft gjorde det relativt lättlöpt på tillfrusna stigar. I mossarna bar det ännu inte riktigt men anpassade man sina vägval var det nästan att man klarade sig torrskodd. Tyvärr har skogsmaskinerna härjat ohämmat i banans slutdel, halva sista långsträckan och de tre sista kontrollerna låg alla ute på nya hyggen. Men annars var det fint.
Tangerade min tid från -07, 65 minuter, men då var det ju lite mörkare. Idag var det å andra sidan bara träning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar